Donează

Foame. Sărăcie. Abandon școlar.

Pentru că și ție ți se pare nedrept că 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei.
Și ție ți se pare greșit că abandonul școlar a depășit 19%.

Donează zilnic 899 mese

Bucureşti, 25 octombrie, 2016

Lidl România lansează campania de strângere de fonduri în magazine în beneficiul proiectului Pâine și Mâine


Lidl România continuă parteneriatul cu World Vision în beneficiul proiectului Pâine și Mâine prin care sunt oferite o masă caldă la școală și un program de after-school copiilor din zone rurale defavorizate. Donația de 100.000 de euro realizată de companie la începutul anului 2016 va fi suplimentată anul aceastaprin campania de strângere de fonduri lansată în magazine.

Donațiile strânse prin intermediul campaniei din magazinele Lidl și prin SMS la 8844 cu textul „Pâine”vor asigura masa caldă și programul de after-school pentru un număr adițional de 405 copii incluși astfel în program în noul an școlar.

Pâineși Mâine, proiect desfășurat de World Vision România în beneficiul celor mai vulnerabili copii din mediul rural, cuprinde acum18 satedin treijudete și un număr de 618 copii din ciclul primar.Costul total pentru intervenția de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic și programul de after-school, este de aprox. 440.000 euro.


"Toți copiii ar trebui să se bucure de dreptul la educație, indiferent de mediul din care provin. Aşadar, prin continuarea susținerii proiectului "Pâine şi Mâine", dorim să le oferim şansa unei bune dezvoltări celor 618 copii din cele 3 județe în care partenerii noştri de la World Vision România au extins programul. Încă din momentul zero am înțeles importanța proiectului şi faptul că este esențială implementarea acestuia pentru a le oferi copiilor din mediile defavorizate din România o șansă la o zi demâine mai bună. Astfel, am demarat o nouă campanie de donații la casele de marcat, care se va desfășura până pe 31 decembrie şi ne-am bucura să îi avem în continuare alături de noi pe clienții noştri.", a declarat Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.

Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului școlar în mediul rural, reducerea decalajelor și a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului școlar în România atinge 18%1, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale țării prezintă un risc de abandon crescut.

Etapa pilot a proiectului, realizată în perioada aprilie – iunie, a ajutat 213 copii și a demonstrat că impactul acestei intervenții în viața copiilor este semnificativ.Astfel, în județul Dolj, s-a observat o scădere a absențelor școlare cu 34% în iunie față de luna mai. În plus, cele două ore de after-school au ajutat la creșterea performanțelor școlare, cu 15% mai mulți elevi finalizând semestrul doi cu media Foarte bine față de semestrul anterior.

"Mulțumim Lidl România pentru susținerea oferită celor 618 copii vulnerabili din proiectul Pâine și Mâine. Credem cu tărie că educația este șansa către un viitor mai bun.", a declarat Daniela Buzducea, director executiv World Vision România.

Masa caldă, compusă din felul întâi, felul doi și desert, este oferită la şcoală prin intermediul unor firme de catering specializate, care garantează calitatea și siguranța alimentelor. În plus, copiii sunt ajutați la teme și participă la diverse activități educative, timp de 2 ore, sub îndrumarea unui cadru didactic. Astfel într-un mediu sigur pentru ei, copiii beneficiază de necesarul de nutrienţi pentru a se dezvolta normal, precum şi de activităţi extraşcolare pentru continuarea învăţării şi fixarea noţiunilor.

"În timpul celor două ore, copiii aprofundează ceea ce facem la clasă, își fac temele și chiar învață lucruri noi. Până acum, se întâmpla să vină cu temele nefăcute și nepregătiți, pentru că acasă nu avea cine să-i îndrume, părinții lor având majoritatea numai opt clase, fiind ocupați cu treburile gospodărești sau munca cu ziua", a declarat Alina Cătălinoiu, învățătoare la școala Leordoasa, jud. Dolj.


Despre Lidl

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.


Despre World Vision România

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 25 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe. World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.


1În România, abandonul școlar la nivel național este de 18,1%, depăşind semnificativ media europeană de 11,1%, conform Raportului privind domeniul educaţiei elaborat, în 2015, de Comisia Europeană pentru toate statele membre ale Uniunii.