Donează

Foame. Sărăcie. Abandon școlar.

Pentru că și ție ți se pare nedrept că 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei.
Și ție ți se pare greșit că abandonul școlar a depășit 19%.

Donează zilnic 618 mese

București, 08 septembrie, 2016

O altfel de școală pentru comunitățile Pâine și Mâine din Dolj și Vâlcea.

World Vision România a transformat orele clasice în activități de dezvoltare socio-emoțională pe timpul verii


World Vision România, cu suportul Lidl România, a propus celor 213 copii din programul Pâine și Mâine, dar și familiilor acestora, o altfel de școală pe durata verii.

Cele trei luni de vacanță au devenit un prilej de dezvoltare socio-emoțională pentru copii și de învățare a metodelor de educare corectă - fizică, cognitivă și emoțională - pentru părinți. Lidl România a oferit familiilor din proiect 559 de pachete de alimente, produse făinoase, conserve și alimente de bază, în valoare de 65.000 de lei, care au înlocuit mesele calde servite în cadrul proiectului zilnic la școală. De asemenea, copiii au primit din partea Lidl și rechizite pentru începerea anului școlar și pentru activitățile de after-school.

În fiecare săptămână, în cele 6 comunități Pâine și Mâine din Dolj și Vâlcea, copiii au fost ajutați prin jocuri și activități să descopere imaginea de sine, să o valorizeze și să fie toleranți și empatici în relațiile cu ceilalți. Dezvoltarea socio-emoțională vine să completeze educația de tip teoretic cu scopul de obține o mai bună adaptare la mediul școlar și rezultate mai bune.


"Copiii din mediul rural sunt văzuți inițial ca fiind timizi, retrași și fără încredere în ei. Dacă ai răbdare și empatie să îi înțelegi și să-i ajuți, vei descoperi ceva minunat: copii care au potențial, copii care doresc să fie mai îndrăzneți și să se exteriorizeze, curioși să învețe lucruri noi și să fie încrezători în forțele proprii. Trebuie doar să le dai șansa să se autodepășească", spune Emilia Stoian, coordonatorul programului ,,Pâine și Mâine" în județul Dolj.

"Este important ca în cele 3 luni de vacanță copiii să nu piardă contactul cu școala, cu programul Pâine și Mâine, cu tot ce au reușit să realizeze pe parcursul anului. Tocmai de aceea ni s-a părut o idee excelentă școala de vară și ne-am dorit să o susținem cu toate resursele. Ne bucurăm că programul a fost util atât celor mici, cât și părinților, și că a venit în completarea eforturilor noastre de peste an", spune Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.

Pâine și Mâine adresează problema sărăciei și a lipsei de educație din România rurală și oferă o soluție concretă, cu impact imediat, pentru copiii care suferă de foame și care sunt cei mai expuși riscului de abandon școlar.

Proiectul Pâine și Mâine a fost lansat de World Vision România cu susținerea Lidl în luna aprilie și vizează 6 comunități rurale din județele Dolj și Vâlcea. În cadrul proiectului, 213 școlari primesc o masă caldă în fiecare zi, la școală, și participă la activități extra-școlare. Rezultatele obținute de la lansarea proiectului au fost încurajatoare, astfel, în județul Dolj, s-a observat o scădere a absențelor școlare cu 34% în iunie față de luna mai. În plus, cele două ore de after school au ajutat la creșterea performanțelor școlare, cu 15% mai mulți elevi au încheiat semestrul doi cu media Foarte bine față de semestrul anterior. Urmând programul Pâine și Mâine, pe termen lung, acești copii vor avea mai multe șanse pentru a nu abandona școala din cauza lipsurilor materiale de acasă. World Vision România își propune ca 2.500 de copii din județele Dolj, Vâlcea şi Vaslui să fie incluși în program în următoarele etape.

Pentru susținerea unui copil în proiect este nevoie de 270 lei pe lună, sumă ce acoperă costul unui prânz complet, precum și costurile aferente activităților extrașcolare pentru cele 20 de zile lucrătoare ale lunii. Astfel, pentru a atinge obiectivul setat – de 2500 de copii ajutați prin intermediul acestui proiect, World Vision România face un apel și pentru donațiile individuale. Toți cei care doresc să contribuie la susținerea educației copiilor defavorizați din mediul rural o pot face prin intermediul site-ului www.painesimaine.ro sau prin transmiterea unui SMS la numărul 8844, cu textul PAINE, prin care pot dona 2 euro lunar pentru susținerea programului.

Satele din județele Dolj şi Vâlcea incluse acum în program sunt: Leordoasa (comuna Argețoaia, judeţul Dolj, 31 şcolari), Salcia (comuna Argețoaia, judeţul Dolj, 28 şcolari), Urşi (comuna Stoilești, judeţul Vâlcea, 64 şcolari), Geamăna (comuna Stoilești, judeţul Vâlcea, 21 şcolari), Palilula (comuna Bucovăț, județul Dolj, 33 școlari), Sărbătoarea (comuna Bucovăț, judeţul Dolj, 36 şcolari).


Despre World Vision România

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 25 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe. World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.


Despre Lidl

Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în peste 26 de țări europene şi având peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.