Donează

Foame. Sărăcie. Abandon școlar.

Pentru că și ție ți se pare nedrept că 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei.
Și ție ți se pare greșit că abandonul școlar a depășit 19%.

Donează zilnic 618 mese

București, 1 iunie 2017

3.021 de copii aflați în programele World Vision au primit cadouri de ziua copilului LIDL România a donat 100.000 de euro organizației World Vision România


Peste 3.000 de copii din comunități rurale sărace au primit jocuri educaționale, distractive și rechizite cu ocazia zilei copilului, datorită donației de 100.000 de euro a Lidl România. În plus, compania a oferit și un kit cu multiple materiale educaționale și didactice pentru dotarea celor 18 școli incluse în programul Pâine și Mâine, al cărui partener este încă de la lansarea lui în aprilie 2016.

Pentru cei mai mulți dintre copii ziua de 1 iunie este asociată cu bucuria copilăriei lipsite de griji, cu daruri și anticiparea vacanței de vară. Dar nu fiecare copil trăiește aceasta experiență. În România, 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei, iar pentru cei mai mulți dintre ei, ziua copilului este doar o zi ca oricare altele, când jocul este înlocuit de micile responsabilități în gospodărie. De aceea, World Vision România lucrează de 27 de ani în comunitățile rurale în care trăiesc încă mulți copii fără copilărie. Cot la cot cu liderii formali și informali din sate organizația caută permanent soluții pentru a asigura copiilor accesul la educație și sănătate, pentru a-i ști protejați, pentru a-i ajuta pe părinții lor să depășească sărăcia în care se zbat.


Cei 3.021 de copii au vârste cuprinse între 3 și 11 ani și fac parte din programul Pâine și Mâine și proiectele de dezvoltare comunitară pe care fundația World Vision România le desfășoară în câteva din cele mai vulnerabile comunități rurale din țară.

Cadourile – personalizate în funcție de vârsta fiecărui copil – vor ajunge în 57 de sate din județele Vâlcea, Dolj și Vaslui. Ele includ un joc educativ, un joc distractiv de tip board game, minge sau palete de badmington pentru activități sportive și rechizite. Acțiunea este coordonată de membrii organizației World Vision România și a fost posibilă datorită sumei de 100.000 euro, donată de compania Lidl România.

„Avem alături de noi un partener de nădejde care, ca și noi, și-a dorit sa facă din ziua de 1 iunie una memorabilă pentru 3.021 de copii de la țară. Donația Lidl de 100.000 euro – investită de noi în cadouri pentru copii de grădiniță și școală primară și in jocuri educative la școală – va crea și pentru ei amintirea unui moment de copilărie senină, luminoasă și lipsită de griji. Le va demonstra că cineva se gândește și la ei și că sunt importanți. Suntem recunoscători pentru acest gest mărinimos și responsabil al companiei Lidl România”, a declarat Daniela Buzducea, Director Național al World Vision România.

„Copilăria ar trebui să însemne joc, învățare și învățare prin joc. Din păcate, realitatea arată cu totul altfel în zonele sărace din România. Cei mai mici membri ai acestor comunități nu au șansa la o copilărie care, pe de o parte, să îi pregătească pentru viață și, pe de alta, să le ofere bucuria jocului, specifică vârstei lor. Din fericire, există inițiative care, treptat, reușesc să aducă o schimbare în aceste comunități. Pâine și Mâine este un astfel de proiect, în care am investit încă de la lansarea sa și pe care ne propunem să-l susținem în continuare”, a declarat Cristina Hanganu, Directorul Departamentului de Comunicare și CSR al Lidl România.


Despre World Vision România

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 26 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe. World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.


Despre Lidl

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.