Donează

Foame. Sărăcie. Abandon școlar.

Pentru că și ție ți se pare nedrept că 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei.
Și ție ți se pare greșit că abandonul școlar a depășit 19%.

Donează zilnic 618 mese

București, 19 ianuarie 2017

Lidl România donează 150.000 de euro pentru 50 000 de mese calde și after-school prin programul Pâine și Mâine, desfășurat de fundația World Vision România

Suma colectată cu ajutorul clienților prin intermediul campaniei de la casele de marcat a fost dublată de o donație din partea companiei


Programul Pâine și Mâine, desfășurat de World Vision România în zonele rurale sărace din trei județe – Dolj, Vâlcea și Vaslui - în beneficiul a 618 de copii, a primit prin donație suma de 150.000 de euro din partea Lidl și a clienților săi din toată țara.

Jumătate din suma totală, adică 75.000 de euro, a fost colectată prin campania de strângere de fonduri la casele de marcat din magazine, care a avut loc în perioada septembrie – decembrie. La finalul campaniei, Lidl a dublat suma până la valoarea de 150.000 pentru a acoperi astfel costurile pentru o masă caldă la școală și două ore de after-school pe durata a patru luni pentru cei 618 copii incluși în programul Pâine și Mâine.


"Mulțumim în numele copiilor din program tuturor clienților Lidl pentru generozitate și pentru că au ales să sprijine astfel educația. Rezultatele pe care campania de strângere de fonduri le-a obținut într-o perioadă atât de scurtă credem că arată că problema pe care încercăm să o rezolvăm – cea a copiilor defavorizați care nu au acces la educație - este o preocupare pentru un număr mare de români, iar atunci când li se oferă ocazia să se implice, aceștia o fac cu generozitate", a declarat Oana Șerban, director de comunicare World Vision România.

"Analfabetismul funcțional este, din nefericire, o problemă cu care societatea noastră încă se confruntă și care poate compromite soarta unor întregi generații. Datorită programului dezvoltat de World Vision România, din care ne bucurăm că putem fi parte, putem schimba în bine viitorul copiilor de la sat, cei mai expuși acestui fenomen. „Pâine și mâine” este un proiect pe care l-am susținut încă de la început și în impactul căruia credem cu tărie", a declarat Maria Pârvuleasa, PR&CSR Manager Lidl România.

Pâine și Mâine, proiect conceput pentru cele mai sărace și mai izolate sate din România în beneficiul copiilor vulnerabili, cuprinde acum 18 sate din trei județe și un număr de 618 copii din ciclul primar. Costul total pentru intervenția de un an, care cuprinde o masă caldă oferită zilnic și programul de after-school, este de aprox. 440.000 euro. Scopul proiectului este combaterea eficientă a abandonului școlar în mediul rural, reducerea decalajelor și a absenteismului în zonele defavorizate. Rata abandonului școlar în România atinge 19,1%, cu mult peste media europeană de 11%, iar copiii din zonele defavorizate ale țării prezintă un risc de abandon crescut.

Lidl România s-a alăturat fundației World Vision România în susținerea programului Pâine și Mâine încă din faza pilot, când compania a donat suma de 100.000 de euro. Compania s-a implicat constant în program pe tot parcursul anului 2016. În vacanța de vară Lidl a donat pachete alimentare către familiile copiilor din program, iar, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, compania a oferit suma de 141.000 de euro pentru cadourile de Crăciun a 3.121 de copii din proiectele World Vision România.


Despre World Vision România

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 26 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe. World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.


Despre Lidl

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.